Как да стимулираме детското развитие правилно? 2 част

Бърз тест за деца на 1 година

Как да стимулираме детското развитие правилно?

Кутията на Пандора или за екраните и детското развитие още веднъж

Защо детето не си дава играчките?

Двегодишните деца често наричаме „големите малки“. Периода между втората и третата година е един от най-динамичните в детското развитие и често представлява сериозно предизвикателство за родителите.

Най-милото и добро дете на света изведнъж се превръща в хленчещо, мрънкащо и даже понякога тиранично същество, което иска всичко и нищо не дава.

Къде сбъркахме?

Никъде не сте сбъркали в отглеждането на вашето дете. На две години неговото съществуване е изцяло обърнато към себе си. Вече може да се придвижва и храни самостоятелно и току-що е открило как с помощта на думите да заяви своите нужди и желания. Освен това, започва да разбира, че притежава собственост.

„Прибери си играчките, те са твои!“ или „ Тези обувки са мои, моля те, не ги обувай!“

Постепенно двегодишното дете започва да разбира, че освен непозволени и разрешени предмети- у дома има такива, които са негова лична собственост и такива, които принадлежат на другите.

На собствена територия, детето е особено собственически настроено. Обикновено най-сериозните проблеми свързани със споделянето на играчките идват когато сте поканили други деца у дома. Да не забравяме, че на тази възраст контрола върху реакциите все още не е достатъчно добре развит и децата реагират по-скоро импулсивно на ситуациите.

Споделянето е важно

Споделянето на играчки е важна стъпка в детското развитие. То стои в основата на бъдещото умение за съвместна игра, разговор и съобразяване с другите деца (например в детската градина или в парка).

Какво си мисли детето?

Когато заставите детето да даде своята играчка или книжка, то не знае дали ще си я получи обратно. Най-любимите играчки, особено тези, с които детето заспива, са почти част от усещането за собственото тяло на детето.

Какво можете да направите?

1. Не насилвайте детето да споделя своите играчки.

Споделянето е доброволен акт и не бива да настоявате. Изследванията показват, че ако не оставите право на избор на детето то доста по-късно ще се научи да се доверява и да споделя.

2. Научете детето, че споделянето е безопасно.

Помолете детето да ви даде една от своите играчки за малко. Дръжте в ръка играчката на достъпно за детето разстояние. Изпейте един куплет от детска песничка или кажете едно кратко стихче и му я върнете като не забравяте да му благодарите.

3. Личен пример

Поискайте нещо от друг член на семейството и му благодарете, че го е споделил с вас. Може да използвате предмет или храна.

4. Не очаквайте много

Ако на двегодишна възраст започнете да показвате на детето как се случва споделянето след една-две години то ще започне да го прави.

5. Уважавайте детските страхове

За вас е ясно, че нищо няма да се случи на любимия плюшен мечо или на лопатката и кофата. За детето това не е така. Ако очаквате деца на гости тактично приберете най-любимите играчки на детето.

6.Помолете детето да подготвите заедно една кутия с играчки, които то е склонно да сподели.

 

Благодаря Ви, че прочетохте до края! Ако намирате тази статия за полезна-споделете я!

Всички права запазени. Powered by Taktix Group Ltd.